Social media marketing

social-media-marketing

Τι είναι το Social media marketing;

Με τον όρο Social media marketing εννοούμε την διαδικασία προσέλκυσης επισκεπτών ή προσοχής μέσω των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης.

Κατά αυτήν την διαδικασία συνήθως εστιάζουμε στη δημιουργία περιεχομένου που προσελκύει την προσοχή και ενθαρρύνει τους αναγνώστες να το μοιραστούνε μέσω των λογαριασμών τους στα κοινωνικά δίκτυα. Έτσι προκύπτει ένα ηλεκτρονικό μήνυμα από στόμα σε στόμα (eWoM) με οποιαδήποτε ενέργεια των καταναλωτών μέσω των κοινωνικών δίκτυων (άμεσα μηνύματα, posts κτλ) για ένα γεγονός, προϊόν ή υπηρεσία. Όταν το μήνυμα αυτό μεταδίδεται από χρήστη σε χρήστη έχει μεγαλύτερη απήχηση επειδή φαίνεται να προέρχεται από μια δεύτερη πιο αξιόπιστη πηγή και όχι από την ίδια την εταιρεία. Επίσης προκύπτει κέρδος από την χρήση των social media αντί να καταβληθούν χρήματα για την χρήση αυτών.

Βασικό μας μέλημα σε κάθε μας ενέργεια είναι να καταφέρουμε την δέσμευση (engagement) του χρήστη με την εταιρεία. Στο πλαίσιο του social media marketing, δέσμευση σημαίνει απλά ότι οι πελάτες και οι ενδιαφερόμενοι φορείς είναι οι συμμετέχοντες και όχι θεατές. Επιτρέπουμε σε όλους να εκφράσουν και να μοιραστούν τη γνώμη ή μια ιδέα για την πορεία της επιχείρησης στην αγορά. Έτσι κάθε συμμετέχων πελάτης γίνεται αυτόματα μέρος του τμήματος μάρκετινγκ.

Το social media marketing όμως έχει και άλλα οφέλη, όπως η μεγάλη σημασία που παίζει πλέον σε ότι αφορά τις αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης (SEO). Από τους 10 κορυφαίους παράγοντες που συσχετίζονται με μια αναζήτηση Google, οι 7 εξαρτώνται από τα social media. Αυτό σημαίνει ότι εάν οι εταιρείες είναι λιγότερο ή μη ενεργές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τότε τείνουν να εμφανίζονται χαμηλότερα στις αναζητήσεις του Google. Αξίζει να αναφερθεί ότι αν και πλατφόρμες όπως το Twitter, το Facebook και το Google+ έχουν μεγαλύτερο αριθμό σε μηνιαίους χρήστες, οι πλατφόρμες για κοινή χρήση πολυμέσων με βάση το κινητό έχουν υψηλότερο ποσοστό αλληλεπίδρασης. Το Instagram για παράδειγμα έχει ποσοστό αλληλεπίδρασης 1,46% με μέσο όρο 130 εκατομμύρια χρήστες κάθε μήνα, σε αντίθεση με το Twitter το οποίο έχει ποσοστό αλληλεπίδρασης 0.03% με μέσο όρο 210 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες.